måndag 9 januari 2012

Gott Nytt År - Happy New Year


Gott Nytt År alla kära bloggare! Det har varit ett härligt lov som tillbringats dels i Stockholm men också Hällevik. Några fynd lyckades vi hitta, det kommer bilder framöver.


På vägen till Blekinge gjorde vi en avstickare till Gamleby och där fanns det flera härliga affärer. I en antikaffär på torget hittade vi denna härliga vas.


Vasen är troligen från Carstens Tönnieshof, har inte riktigt kunnat identifiera den men mycket tyder på CT. Vasen har beteckningen 80-57 och glasyren är rustik, brun, räfflig och grov på utsidan och en härligt blank, turkos glasyr inuti vasen.

Vasen är mäktig i dess fulla höjd, hela 57 cm hög.

7 kommentarer:

La mômes Old fashioned sa...

God fortsättning och med hopp om att få se många inlägg om vaser 2012.

Den där antikaffären i Gamleby har alltid varit stängd när jag passerat tyvärr. Jag tycker att det torget som den ligger vid är så fint!

TUSEN VASER sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
TUSEN VASER sa...

Håller med dig, torget känns nästan lite sydeuropeiskt. Affärerna är väl värda att besökas

till-vidas-ara sa...

och den är så himelens fiiinn! det jag önskar dig är också ett väldigt gott nytt år. och så har jag en undran..om du har sett eller har något fint frän Rörstrand Aslög..jag har tydligen kommit på att jag sparar på sådant porslin..sent om sider, men jag vore väldigt tacksam..

kramar om, Lycke

Maria sa...

Mycket fin vas! Har själv precis handlat en vas som är väldigt obestämbar men jag lutar också mot att det är Carstens. Är de överlag otydliga?
God fortsättning och jag hoppas få se många vasinlägg under året, jag följer din blogg med stort intresse.
Hälsningar Maria

Gila sa...

Gott nytt loppisår!

till-vidas-ara sa...

Vilken härlig rejäl en det där var! tänker på kvistar med de där gildgula bladen..vad det nu heter :)
god fortsättning fina du ***

kramar Lycke