söndag 2 oktober 2011

Back in town

Nu är jag tillbaka på webben efter härliga dagar i Boston. Jag besökte ett antal antikaffärer men de var lite väl antika för att hitta tyska vaser. Däremot hittade vi en retro shop i fyra våningar. Har bilderna på min HTC och har lite problem att överföra bilderna. Denna fina vas köpte jag inte i staterna utan i Skåne, hittade också ett askfat. Vasen påminner en del om fågeln på sista bilden, höghalsad och stolt!

Måste passa på att visa några bilder från Boston också. Vi tillbringade en vecka på Harvard, där vi hade föreläsningar. Vi gjorde också skolbesök på två skolor som fått mycket uppmärksamhet därför att de inkluderar alla elever i klasserna, också elever som är utvecklingsstörda.

En vy från universitetsområdet där många kändisar studerat, t ex Barak Obama och David Zuckerberg Facebook-grundaren...


Skolbussarna är sig lika, de syntes i alla väderstreck morgon och kväll.

En glad parad av ute på vandring i stadsparken:)

5 kommentarer:

Anta Snaque sa...

Välkommen hem! Kul att du är tillbaka. Förstår att du har en massa spännande och härliga upplevelser i bagaget. Och kanske ett och annat litet fynd...?

Gila sa...

Skoj med resa i tjänsten! Välkommen tillbaka!

Maria sa...

Hej Cinna!
Kul med resan. Jag undrar om du vill ha den lilla vasen som jag visade i inlägget "det okända" i veckan. Jag samlar ju inte på vaser och vet inte varför jag fick ett infall och köpte den här. Vill du ha den så är den din. // Maria/prylodesign

trillivippa sa...

Härligt att du haft en bra resa - och kul för oss att du är hemma igen! ;) Vasen och askfatet på första bilden är så läckra!

Åse - Interiörguiden sa...

Vad kul att få resa till Boston, det är ju liksom inte första-hands-valet vid en resa till USA! Jag bara älskar den sista bilden!