söndag 30 oktober 2011

THE WALL


Efter tio härliga dagar i Lissabon kom jag hem igen och möttes av ett nytt vardagsrum;) det blev sååååååå bra. Kjell hade gjort ett jättearbete! Och äntligen har jag möjlighet att börja blogga igen och ha kontakt med alla härliga "medbloggare".


Det återstår en del finjusteringar av vasernas placering, färg, form och storlek måste vägas in.
Jag måste dock erkänna att det känns lite tomt i huset nu när 600-700 vaser är nerpackade i lådor. Vi får väl plocka upp och byta vaserna på hyllorna ibland så det blir lite variation!!
Fler bilder följer med lite bättre ljussättning.

23 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

NYDELIG; Cinna:) Der kom de til sin rett, de vasene som er så heldige å havne på THE WALL:)
FOR et arbeid:)

Klem fra Trine:)

gult hus i svingen sa...

NYDELIG; Cinna:) Der kom de til sin rett, de vasene som er så heldige å havne på THE WALL:)
FOR et arbeid:)

Klem fra Trine:)

Agnieszka sa...

Det är superläckert :) ett riktigt fint arbete som ser ut som ett konstverk med alla fina vaser.

DeBeer sa...

Snacka om en unik fondvägg!!!
detta är ren skönhet i sin absolut renaste form.....

Kerstin sa...

Vad bra det blev! Fantastiskt!

Skaffaren sa...

Vad läckert!
Går det att få låna Kjell?

Anta S sa...

Åh, vad läckert!!!

Randiga Tråden sa...

Nu har ni verkligen fått till det. så snyggt alltihopa. Kul att du är tillbaka. Hälsa Kjell.

A-L sa...

Imponerande!!!

Anonym sa...

Wow!

Ann-Charlotte sa...

Fy fan vad snyggt!! jag är jätteimponerad.

trillivippa sa...

Så snyggt det blev! Men varför stanna här - kan ni inte klä alla väggar med hyllplan och köra hela hemmet runt med vaser?! :)
Och jag håller med ovanstående talare, skulle också behöva en Kjell i mitt hem. :)

Christin sa...

Så bra det blev !
Förstår det är svårt att välja vilka som ska vara framme.

anna fre sa...

cinna du e bäst!!!!

Anonym sa...

Wow! Helt otroligt! Vilken skatt!

//Marie (Huset på Lövås)

TUSEN VASER sa...

Tack för alla uppmuntrande kommentarer! Vi blev jãtteglada för alla positiva tillrop, det blev bättre än vi hade trott. Man vet ju inte hur det kommer bli när man börjar;)

Gila sa...

WoW så häftigt!

Ulrika på Leta Retro sa...

Oj det blev ju helt fantastiskt. Det är ju smått otroligt att du har 600-700 vaser nerpackade också.

Anonym sa...

WOW!!! This is great. I'm in love :-)!

E.R.R.Y sa...

Wow, vad läckert att "ställa ut" alla vaserna hemma såhär. SNYGGT!

Lisa L sa...

Visade denna bild för min man och sa att vi är fler som stor samlar...
Han tyckte inte det motiverade min besatthet... :)

Anonym sa...

Jag bara säger det. I Love it. Inte kunde jag tro att tyskarna kunde göra så varierande saker. Har fått en annan seende på tyskarna nu. Samlar mest svenskt och danskt med lite tyskt i botten. Är pryltokig i allmänhet och ränner på loppisar i tid och otid. Har hållit på så där de senaste 30-35 åren. Blir en del under dessa åren. Samt för ett år sedan förlorade jag ett helt hem i en brand.

René sa...

One word: beautiful. A pleasure to spend some hours looking at all the beautiful glazes and shapes :-)