söndag 15 maj 2011

Nostalgi i Tyskland


Satt och tittade på bilder från vår resa till Miltenberg och upptäckte att ni inte fått se alla de fina vaserna. Här kommer lite 50-tals nostalgi, de härliga blomborden skulle jag gärna ha hemma. Jag gillar vaser på höjden!


De fina golvvaserna kommer från Scheurich och är 45 cm höga. Jag fascineras över mångfalden, hur många variationer finns det av dekoren?? Det skulle jag gärna vilja veta. Tyvärr är det inte så lätt att hitta dokumentation från de olika fabrikerna. Mark Hill och Forrest Poston är personer som jag har lärt mig mycket av, de har forskat och tagit reda på mycket om de olika fabrikerna.

7 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Blombordet är så häftigt, vaserna gör sig bra på den.

eli sa...

De är busvassa de där tyska blomborden. Varför kom de aldrig till Sverige?

Anta Snaque sa...

Läckert blombord! Med många läckra vaser!

trillivippa sa...

Men vilka roliga blombord! Så läckra med alla färger. Och det är ju perfekt med lite olika höjder så man kan visa upp de fina vaserna på bästa sätt.

Randiga Tråden sa...

Cinna kan inte du maila mig. Brittmari

enannanhelena sa...

Blombord och piedestaler är ju så populärt nu, igen. Det finns många fina! Min svärmor hade ett riktigt gammalt blombord i gjutjärn. Stort. I tre våningar. Krävde många gröna fingrar och mycket växter, eller var det tvärtom? Hm. ;)
Trevlig helg!
/helena

Anonym sa...

I am very jealous of your plant table! I really want one but we've just never found a good one. Emma x