söndag 8 maj 2011

DATORKRÅNGEL


Denna vackra installation hade min lille 79-årige far gjort i sommarhuset när jag kom dit i påskas. Förenat med viss fara (han har "dåliga ben") hade han klättrat upp på stegen till mitt ena loft och arrangerat vaserna i fönstret. Han tycker att de som går förbi ska kunna se dem och njuta. När han tycker det är dags klättrar han väl upp igen och gör ett nytt arrangemang:) ganska roligt tycker jag!


Över till något som är mindre roligt. De senaste veckorna (utan att jag förstår varför) går det inte att publicera mina inlägg. Allt är frid och fröjd och fungerar som vanligt ända tills jag trycker PUBLICERA INLÄGG. Då händer ingenting! Det är lite omständigt att springa runt i husen och låna datorer så jag har varit osynlig på sistone. Är det någon som haft samma problem med Explorer???? I helgen hade vi besök av en datatekniker, inte heller han kunde lösa problemet. Han föreslog att vi skulle testa att använda Google Crome som webbläsare och tänk då funkade det!! Så nu prövar jag igen och kan skicka mina bilder på de senaste fynden.

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Men, vad fin gjort av din pappa! Härligt!

Randiga Tråden sa...

Bra gjort av din far. Jag har förstått att det måste vara något fel, kul att du är tillbaka igen.

Yvonne sa...

Ja jag har samma problem....
Det funkar om man i listan över alla blogginlägg markerar det man precis gjort (kryssruta) och där klickar på publicera.

Mycket snyggt med vaserna!

Gila sa...

Snyggt jobbat Farsan! Jag har också vas nummer 1 och 3 från vänster på första bilden.

trillivippa sa...

Så fint han fixat till det! :)
Och vad härligt att du är tillbaka, har saknat att kunna frossa i alla dina fina vaser!

Anta Snaque sa...

Vilken härligt mysig pappa du har som fixar så här fint!
Datorer! De lever sitt eget liv. Jag vet - av erfarenhet...