tisdag 26 februari 2013

Handarbete och Handarbeit

För er som inte sett min fina födelsedagspresent så tycker jag att också ni ska få beundra min kompis
Ingmaris verk, en sminkväska. Längst till höger ser ni en fin "punktvase" samt ett antal golvvaser.
 Ni som har smartphones kan testa att scanna in koden...Jättefina korsstygn i svart!!
 Kjell har en förkärlek för keramikplattor och idag tänkte jag visa en Ruscha. Jag vet inte riktigt vad motivet föreställer, men påminner lite om Maria och Josef på väg att söka härbärge. Men hallå, var är Maria??? Det är ju Josef som sitter på åsnan...... Det finns en hel del plattor ute på marknaden, de flesta är dock små och rektangulära. Denna platta är ca 45 cm i diameter.
Plattan är märkt 717   3 och så Ruscha Handarbeit.

8 kommentarer:

DeBeer sa...

Åh så rätt med denna väska till dig! Man skulle kunna säga att den satt som smäck!!! ;-D

Fammo sa...

Vilken fin present! Sådana presenter värmer, då någon har lagt ner mycket arbete med just dej i tankarna.

Tant Emma sa...

Så fina väskor och den lilla keramiktavlan var för gullig.

Lilladockan sa...

Sjukt häftig med koden!! :D Jättefina handarbeten :)

Maria sa...

Säger det igen, Jättefin!

yvobra sa...

Josef har ju nåt innanför rocken ser du väl.....:=))

Gila sa...

Vad roligt med koden...har testat ;-)

Thomas sa...

Ruscha 717/3 = 36cm
???