tisdag 15 november 2011

Bloggen fyller 2 år


Hurra, idag är det två år sen jag startade min blogg Tusen Vaser.
TACK för allt stöd, uppmuntran, roliga kommentarer, vas-gåvor och för alla trevliga möten på mässor och i andra sammanhang.
Den 15 november 2009 trodde jag nog inte att det skulle bli ett sånt intresse för de tyska vserna som det blivit. Jag visste knappt vad en blogg var den där höstdagen jag låg hemma i sängen med influensa. Nu är jag så glad att jag inte gav upp utan kämpade på tills bloggen blev klar att använda. Jag minns att det passerade 6 timmar innan jag febrig hade lärt mig alla funktioner. Det känns jätteroligt att ha min egen dokumentation av vaserna och att lille far har kunnat följa bloggen med intresse, på 60 mils avstånd. Det var han som sa de magiska orden "Tusen ska du ha".


Här är födelsedagspresenten den stora "feta" vasbibeln av Horst Makus.


Jag har ju en del andra böcker och de är lättare att begripa sig på, tyska är inte riktigt mitt språk. Makus bok är en fantastisk dokumentation av det tyska "vasarvet". när jag bläddrar i boken inser jag att bloggen borde heta 100.000 vaser.


Dokumentationen är verkligen gedigen, det skulle vara roligt att träffa honom och höra mer om hans sätt att arbeta. Det jag inser när jag bläddrar och följer andras bloggar (det har kommit några vasbloggar i mitt kölvatten) är att variationsrikedomen är oändlig och att de vaser jag intresserat mig för från cirka tio fabriker bara är en krusning på ytan. Det finns hur mycket som helst att upptäcka.



Jag är glad över den första bilden jag tog på alla mina vaser, stående på golvet i lägenheten. Det är den bild jag tycker mest om.
När det nu närmar sig 1000 är det många med mig som undrar: vad händer nu då? Ska det bli
tvåtusenvaser.blogsot.com? Och svaret på frågan är: Jag vet inte...ska ut och räkna vaserna i helgen, sen får jag fundera vidrare...

19 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Grattis till två med bloggen och snart 1000 vaser! Fantastiskt! Blir spännande att höra vilket antal du kommer fram till.
Kram Pia

Anta Snaque sa...

Grattis! Hoppas vas-sökandet fortsätter! Tvåtusen nästa!

Herr Movarp sa...

Stort grattis och lycka till vidare med samlandet och bloggandet!

Loppisletaren sa...

Grattis! Det är så kul att följa dig! Håller med om din första bild, den är underbar!

Gila sa...

GRATTIS! SÅ roligt. Jag firar också 2 år på bloggen snart...i december...

Giss sa...

Grattis Cinna till dina två år och till den häftiga "vasväggen" hemma hos er!


Kram Giss

Ingela sa...

Men hallå, vilken samling! Absolut bör det firas med en smarrig prinsesstårta!

Vad som händer nu?
Planeringen är halva nöjet, eller hur?

Ann-Charlotte sa...

Grattis!

Allt det gamla goda sa...

grattis till det två åren! ska bli spännande att se ännu fler vaser. kika gärna in hos mig också!

form55 sa...

Grattis! Hur du än gör så kan du inte sluta nu om du har kommit upp i tusen!

Trond Rødli sa...

Hei Cinna.
Takk for kommentar på min blogg:
http://ellekeramikk.blogspot.com/
Du har jo en fantastisk samling selv :-) Vet at Elle Keramikk AS eksporterte til bla Sverige, så kommer du over noe så gi meg et hint. Ha e fin vinter;-)
Mvh Trond.

Agnieszka sa...

Ett strot grattis till dig från retroprylarna. Det är så kul att få läsa och följa din blogg då tyska vaser är någonting som vi gillar.

Randiga Tråden sa...

Grattis till din fina och spännande blogg. Tänk vad tiden går själv missade jag min tvåårsdag. Onsdagen den 30/11 är det öppet hus med några av oss bloggare inbjudna som "gör saker av gammalt" kl 17:00-21:00 Tid & rum i Årsta. Det finns mycket att titta, hoppas att du kan komma då, det vore så kul. Brittmari

TUSEN VASER sa...

Tack för all uppmuntran och grattishälsningar!!! Jag kommer att fortsätta blogga, även om jag passerar tusenvaser. Det går liksom inte att slut;)

Fru Ekeby sa...

Grattis till 2 års dagen! Så här var mitt vassamlande : först letade jag en speciell vas (köpte liknande) - sen köpte jag allt - nu köper jag bara det som tilltalar mej! Så fortsätt med din samling! Kram.

Anna sa...

Stort grattis i efterskott! :)

trillivippa sa...

Grattis! Och tack för att du tar dig tid att fotografera och dela med dig till oss alla!

Borgmästaren sa...

Jag gillar idén med din blogg! Annorlunda, roligt och läsvärt. Fascinerande bild med alla vaserna!

Christin sa...

Ett försenat grattis på tvåårsdagen !
Du kanske har berättat om det förut, men samlar du på något mer än tyska vaser ?