lördag 4 september 2010

I´ve got mail!


Bloggvärlden är helt fantastisk med tanke på hur många trevliga människor man får kontakt med.....Läs här!! Häromdagen fick jag ett mail av en person jag inte känner, Birgitta i Göteborgstrakten. Hon har en Bay hemma och då tänkte hon på mig och om jsg ville utöka samlingen. Dessutom hade hon på en loppis sett en golvvas (troligtvis Fabiola)som hon kan tänka sig köpa till mig och sen förvarai hemmet tills jag kommer till Göteborg. Tyvärr fick hon förhinder att gå tillbaka till loppisen som har öppet idag, lördag, och köpa vasen. MEN, då frågar hon om väninnan kan reservera vasen. HOPPAS den är kvar! Jag blir helt rörd över hur många tevliga människor det finns överallt. Tack för ditt uppmuntrande mail och engagemang Birgitta!!


En av mina "Fabiolor".
Scheurich gjorde på 70-talet denna serie med en dekor kallad "Fabiola"
Vaserna finns i ett stort antal utförande avseende storlek, former och variation på glasyren. Min golvvas är 38 cm hög och jag skulle gärna hitta fler.Visst är glasyren häftig! Strax bär det iväg till Gotland och man kan ju hoppas på en och annan loppis längs vägen:) Trevlig lördag till er alla!

1 kommentar:

Lybtar sa...

Det är just sådant som gör det alldeles underbart att blogga. När man kan få hjälp och när man kan hjälpa andra att spana in gobitar.
Det var verkligen fint av henne.