lördag 28 augusti 2010

Favorit - Ruscha



Den keramikfabriks produkter jag är mest förtjust i är Ruscha. Deras vaser är oftast mer unika, har rolig design och färger. Ruscha existerade mellan 1905-1996. Rudolf Scardt tog över fabriken 1948 då fick den sitt namn Ruscha .
Vasen är märkt R - 22



Det går liksom bara inte att titta på denna vas, man måste känna och pilla på glasyren.


Visst är lavadroppen härlig! Fat-Lavavaser är definitivt mina favoriter.



Vaserna är inte lätta att hitta Sverige. Vill man ha de riktigt fina exemplaren får man ge sig ut på E-Bay och har man gott om pengar kan man köpa riktigt häftiga vaser. Denna lyckades jag hitta på Tradera och priset var helt överkomligt, frakten från Holland kostade mer.

3 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Ser ut som när jag dricker kaffe på morgonen, min vispade mjölk som rinner över den fulla koppen. Vasen har jag aldrig sett lite kul.

Katty sa...

Du har rätt Cinna det ÄR svårt att inte röra på lavan när man ser en sån vas.
Lucas och Emma är sjuka så vi kollar lite på Cinnas vaser...
Kram

TUSEN VASER sa...

Hälsa "de små" att de kryar på sig:) lägger in en ny vas ikväll