tisdag 9 februari 2010

"Flaschenvase" med lava


Åhhhhhhhhhhhhh, vad glad jag blev i somras när jag kom in på en "brukthandel" i Nordnorge. Vad stod där i ett hörn, jo en "Flaschevase". Jag tvekade inte en sekund, trots priset!


Vasen kommer från Scheurich och är 49 cm hög.


Har aldrig stött på en "Flaschenvase" i Sverige, kanske exporterades de inte hit? Vore roligt att höra om någon har en sådan i sina gömmor:)


Lavan som rinner ner längs vasen är helhäftig...knottrig, hård och blank på samma gång.

5 kommentarer:

Jan sa...

Cool vas.. och så hög! Norge är dyrt men vad fick du ge för denna fina pjäs?

Hur många vaser har du i din samling nu?

/Jan

TUSEN VASER sa...

Ja, Norge är dyrt, mjölken kostade 13 Nkr litern i somras. Jag gav 300 Nkr för vasen, men det var det värt:)

Jag har inte utökat samlingen så mycket sen jag började blogga, har haft fullt upp och inte varit på så många "vasjakter". Skulle tro att jag är uppe i 625 nu.

Randiga Tråden sa...

Tänkte fråga hur många vaser du har nu, fick svaret. Alltid lika kul att läsa din blogg.

Skaffaren sa...

Jag har inte stött på någon sådan ännu. Dyker det upp en liknande i framtiden kommer jag förmodligen att känna mig tvungen att köpa den ;-)

TUSEN VASER sa...

Ja, för allt i världen...köp den!