måndag 1 februari 2010

Miltenberg o Utmärkelser


En extrabild från utställningen i Tyskland som jag besökte förra året. Dessa fantastiska vaser är gjorda på Scheurich, fabriken som fortfarande är i bruk. Fler bilder kommer framöver.


Nu över till kapitlet med utmärkelser!


TUSEN TACK till Herr Movarp på Porslingsbloggen, Yvonne på 50-talskeramik och Skaffaren för denna fina utmärkelse.

Nu har jag i en vecka försökt att få till det med länkarna med det funkar inte från min dator....nu skickar jag i alla fall på mitt eget sätt:

Jag skickar denna utmärkelse vidare till 7 andra bloggare. Det är så roligt att gå in på era bloggar och att ha "kontakt" med er.
Priset går till:

A little lost roe deer - En blogg om tyska vaser, loppisfynd och annat från den brittiska horisonten, mycket intressant att lära sig där.

50-tals keramik - Härliga bilder, fantastisk keramik finns på bloggen, men också annat smått och gott från det glada 50-talet.

Mark Hill Collects - En av auktoriteterna i England, inom keramik och glas. Mark arbetar bl a på BBCs Antikrunda.

Skaffaren - Lika roligt varje gång att gå in på denna sida. Man vet aldrig vad som dyker upp, allt kan hända. Roliga fynd på rad!!

Karnas Hus - Fantastiskt vackra inrednigsbilder från ett norskt hem. Vissa "hemmabloggar" är intetsägande men inte Karnas hus inte.

Porslinsbloggen - Herr Movarp har enorm kunskap om keramik och annat, man lär sig alltid något nytt när man besöker denna sida, en riktig kunskapskälla:)

Mönstermonstret - Blir glad av alla färger på tyger och saker som finns på bloggen. En mycket välbesökt blogg!

Här kommer 7 fakta som ni inte visste om mig:

1 Har hjälpt till att renovera ett sjukhus i Afrikas djungler.
2 Äger en Blekingedräkt som jag vävt, broderat och sytt själv men endast burit 2
gånger. (Skäms)
3 En klarinett ingår i min heminredning.
4 Tycker fortfarande att lärarjobbet är roligt
5 Ångrar att jag sålde min röda Volvo Amazon 67-a
6 Tog ett sabbatsår för tio år sen och reste runt i världen.
7 Zoegas är favortikaffet!

3 kommentarer:

Giss sa...

Åh Cinna! Vill se dig i blekingedräkt!!! Vilken "meritlista" du har! Du har sån energi, fattar inte hur du hinner med att jobba o blogga mm. Fast det som är roligt hinner man ju faktiskt med.

Kram Giss

TUSEN VASER sa...

Jamen, Giss! din meritlista skulle inte bli så dålig den heller:) Du ska få se mig i Blekingedräkten, vill faktiskt börja använda den. I Norge är det ju "Guld" att äga en dräkt....Ta det försiktigt i snöyran kram Cinna

Anonym sa...

Wow! Thanks for the inclusion! Glad you've enjoyed reading my blog - here's to many happy years collecting and blogging about West German pots!! Emma x