lördag 29 december 2012

Gott Nytt Blogg År!!


Jag vill önska er alla ett gott slut på 2012 och ett riktigt GOTT NYTT ÅR - 2013. Mitt bloggår har inte varit så aktivt av olika skäl men det hoppas jag råda bot på under kommande år.
Såhär vackert har vi haft det på Värmdö i många veckor, snön ligger djup och det har varit vykortslikt. Vi har fått en fin kamin installerad så nu kan snön yra och strömmen gå som den gjorde 4 gånger på en vecka. Vi kan hålla värmen ändå. Tyvärr verkar det vara lite blötare tider på gång.


De två äpplena på bilden är inte från Tyskland utan är gjorda av  en Sölvesborgskeramiker vid namn Karl-Arthur Fredriksson. Initialerna är KAF och hans saker kan hittas på diverse loppisar kanske främst i södra Sverige. Bredvid har jag en jättehäftig ljusstake gjord på fabriken Steuler.


Veckan innan jul hade jag ett trevligt besök av tidningen RETRO. Fotograf och reporter var på plats i tre timmar och vaser plockades fram och tillbaka på hyllorna. Det spännande reportaget kommer i mars numret!

11 kommentarer:

Gila sa...

God fortsättning! Jag ser fram mot repotaget i Retro i mars!!!

Backtobasic sa...

Hej ! Har också 2 äpplen och har undrat vem som gjort dem och nu är undringen slut !!Fina att ha i juletid. Med önskan om Ett Gott Nytt År!

form55 sa...

Så trevligt med Retrobesök! Gott Nytt År!

RETROknoppen sa...

Gott nytt år önskas från Falun!

Vad kul det blir att få läsa mars-numret!
En trevlig merit att få vara med i ett RETRO-reportage. Tyska vaser i rampljuset,,, ;)

Anta S sa...

Gott slut på det gamla året och ett riktigt gott 2013!
Nu blir det extra trevlig läsning när marsnumret av Retro dimper ner i brevlådan!

Maria sa...

God fortsättning! Vad läser jag här ska du och vaserna vara med i Retro :) Vad kul och det ser även jag fram emot! GOTT NYTT ÅR!

Helena Högberg sa...

Det ska bli spännande att läsa reportaget i RETRO! Gott Nytt År!

Ulrika på Leta Retro sa...

Gott Nytt År! Ser verkligen fram emot reportaget!!!!!!

Randiga Tråden sa...

Tackdetsamma och ha nu en underbar nyårsafton. Vad kul med repotaget inte konstigt eftersom ni har så vackra och många vaser. Kramar till Er båda.

Lybtar sa...

Ett riktigt gott nytt 2013 till dig!!

Anonym sa...

Hej, den röda vasen med ett handtag med grön blomranka på, vet du vad den är gjord/märke? Mvh Mona