söndag 18 mars 2012

RETROPRYLAR - TACK

                                                  
Fantasiska människor finns i den här världen!! Fam Ljunggren t ex som driver butiken
Retroprylar i Trollhättan och bloggen  Retroprylar är så otroligt gulliga.
Jag har just hämtat ut ett paket från dem och gissa vad den innehöll;)
EN VAS
Det roliga är att jag aldrig tidigare sett denna vas från Jasba, så det var extra roligt.

Vasen som har har en brun grundfärg har fått några svarta streck runtom
och så rinner det lite lava ner i olika färger.
Vasens insida har ljusgul glasyr.

                                     


Missa inte att besöka RETROPRYLAR - en härlig blogg!

4 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Snygg, ränderna är effektfulla.

trillivippa sa...

Läcker vas, kul att ni fortfarande hittar nya skönheter trots att ni har så många. ;)
Och du, nu börjar rensningen inför lägenhetsförsäljningen sätta igång på allvar - har några tyska vaser som du gärna får ta hand om. Tror de skulle trivas bättre hos er. :) Ska ni till loppisen på Gärdet i helgen? Jag ska dit på lördag så ska ni också dit då kan jag ta med vaserna.

ida eklund sa...

skulle kunna sälja ett par W germany till dej, om du vill kan jag skicka bild:) dom är suuuperfiina:)
mvh ida
mail idendotten@live.se

Anonym sa...

Jag kan sälja en vas :) röd stor. Skickar bild om det är intressant jen.sofia.b@gmail.com