lördag 26 mars 2011

Antik-Mässa i Kista med bloggträff


Nu duggar mässorna tätt:) igår var det dags för Antikmässan i Kista. Inte nog med det, vi hade också bloggträff i cafeterian; Form55, Trillivippa, Femtiotalsjakten, Randiga tråden, Kerstin Kokk, Prylodesign var på plats. Det vara rena julafton när vi visade våra fina fynd och några presenter delades ut.


Denna fantastiska vas från Jasba köpte jag igår och "Thorstensson prylar" stod för försäljningen. Jag köpte en Bay-vas av Andreas Thorstensson på förra mässan också, en mycket trevlig kille som säljer på mässor.
Han har en hemsida med en del av sina prylar (hemsidan ska uppdateras när tiden medger:)
Vasen tillverkades av Jasba på 70-talet och den har beteckningen 1741/40


Under veckan kommer fler bilder. Jag fick två jättefina vaser till samlingen av Eli på femtiotalsjakten som behöver utrymme nu när hon ska flytta. Jag blev förstås Jätteglad:)

7 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Vasen är verkligen häftig. så kul att många kom på bloggträffen. Synd bara att vi inte hade tid att prata.

Gila sa...

Skoj att ses, håller med Randiga tråden bara att vi inte hann prata så mycket. Du, vad heter gruppen på FB om west germany keramik? Minns att du nämnde något om det...

gult hus i svingen sa...

den gule vasen er noe av det fineste jeg har sett på vasefronten:) Ønsker meg en sånn, kjenner jeg:)

Klem Trine:)

Skogslyckan sa...

Jätteläcker vas! Vet att jag sålt en sån i turkos fast mindre. Låter som en fin mässa och kul att träffa bloggisar.
Ha en fin vecka!
Kram Pia

Loppisletaren sa...

Den är superläcker! Den hade jag också köpt!

trillivippa sa...

Jättehärlig vas, och det var verkligen kul att få träffa dig! Vi borde boka in en loppisfika någon dag, nu när mässorna börjar lysa med sin frånvaro...

form55 sa...

Måste instämma att det var trevligt att ses igen. Kanske är det mest lagom med 4-5 personer vid ett bloggmöte, om alla skall hinna prata med alla.