måndag 12 april 2010

Ingen vas utan kras!


En sån vacker, svart, graciös vas. Den ser ut som en svart galaklänning, ett fordral. Vasen har tillverkningsnr 912 och 20 cm hög. Hänkeln är proportionerlig och elegant.


I den svarta glasyren finns runtom vasen "gaffelränder". En ljusgul glasyr fyller vasens innanmäte och längst ner finns en 4mm guldrand.


Så kommer vi till det tråkiga med denna vackra vas....nämligen att den gick i kras...Jag var oförsiktig när jag gick förbi vassamlingen på golvet och den lilla svarta stod inte tillräckligt stadigt för mitt vinddrag. Den föll och handtaget gick itu. Ja, det är sånt som händer! Tur att det finns några vaser kvar i samlingen!

2 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Tur att du hann fotografera den innan.

TUSEN VASER sa...

ja, men jag grämer mig att den är trasig:(