torsdag 7 januari 2010

Favoriter!


Gissa om jag blev glad när jag kom till en lada på den Bohusländska landsbygden i somras och fann den stora vasen!!! Att jag hittade den var ett mirakel, oredan i ladan var total. Den stod där, högst upp på en hylla täckt med bråte och i vasen fanns en bukett plastblommor som hängde ner över kanten så vasen nästan inte syntes. När blommorna plockats bort såg jag den vackra blanka mörkgröna glasyren inuti. Mannen som sålde gav mig ett bra pris, endast 75 kronor och Lille far köpte en käpp för en tia. Vi fyndade!!


Jag tyckte väl jag kände igen mönstret sen förr...den lilla fanns redan i hyllan hemma. Har aldrig förr eller senare stött på dessa vaser.


De är helt fantastiska, tycker jag, både i form och glasyr och de tillhör favoriterna. Har inte riktig koll på tillverkaren men detektivarbete pågår. Som ni har märkt har jag många favoriter!!

Inga kommentarer: